vrijdag 21 oktober 2011

Dag 1 – Vertrek en aankomst in het huis

Even voor om het geheugen op te frissen:
Ik ga naar Florida met de familie Schönen. Die familie bestaat uit mijn vriend Ronald, zijn vader Jo, zijn moeder Simone en zijn jongste broertje André.

Om 5.20u gaat vanochtend voor mij de wekker. Het plan is om om 7u bij Ronald thuis te vertrekken, maar aangezien ik thuis slaap moet ik eerder op staan. Gedoucht, aangekleed, gegeten, handbagage nog eens nagekeken, m’n zusje, mama’s vriend, de hond en de katten gedag gezegd en toen onderweg gegaan. Mama zet me bij Ronald af, waarna ze door gaat naar haar werk.
Net na zeven gaan we op weg naar Schiphol. We vliegen om kwart over 12, drie uur van te voren er zijn, rekenen op wat file.. Op tijd vertrekken dus. Net na Utrecht hebben we wat file, maar voor de rest gaat het best vlot. Rond kwart voor 9 rijden we de Longterm Parking op, waar we bij het halletje de tassen uit de auto halen. Ronald en Jo parkeren de auto en maken een foto van het rijnummer: Hockey 30. Vinden we die in ieder geval weer terug aan het eind van de vakantie. Maar daar willen we nog niet aan denken!
Vanaf de Parking nemen we de pendelbus naar vertrekhal 3, voor Continental Airlines. Tassen afleveren en in de rij voor de douane. Even serieus kijken voor de paspoortcontrole en dan door naar de tax-free-shopping area. Eerst even wat eten, want ik ben de enige die ontbeten heeft. Ronald, Jo en André bij de Mc Donalds, Simone en ik een broodje. Simone duikt de winkel met luchtjes in en komt weer naar buiten met luchtjes en smeerseltjes. Toch wel goedkoper dan dat je het in Uden moet kopen! Da’s mooi meegenomen. Daarna lopen we rustig door naar de gate. De familie Schönen neemt de loopband, ik doe nog een poging tot gezond zijn, ik loop er naast mee. Ik ben toch wel sneller J! Om 11 uur bij de gate gelijk door de controle. Vloeistoffen uit de tas, riem af, alles uit je zakken en vest uit. De schoenen mogen deze keer aanblijven. De bodyscan in, handen omhoog of ik schiet, maar alles is oké. Ik mag door! Rond kwart voor 12 mogen we boarden. We vliegen met een vrij klein vliegtuig, een B757-200, 125 stoelen ongeveer, verdeeld over twee rijen van drie. Wij hebben de stoelen B, C, D, E en F in rij 36. Stoel A wordt bezeten door iemand anders, maar zij schuift al snel op naar een rij lege stoelen iets achter ons. Dat betekent dat Ronald en ik drie stoelen voor onszelf hebben! Van die stoelen kunnen de leuningen ook nog eens omhoog, dus wij komen de vlucht wel door. Om kwart over 12 beginnen we te taxiën en rond vijf voor half 1 hangen we in de lucht. Nog maar negen uur te gaan. Ik bekijk het entertainment syseem en zie dat ze ook Harry Potter and the Halfblood Prince hebben. Ik weet al wat ik de eerste twee uur doe! Ronald slaapt al snel, ik dommel af en toe wat. Deze keer komt niet de welbekende ‘Chicken or Pasta’, deze keer is het ‘Chicken or Beef’. Ik neem alleen wat sla, Ronald niets en Jo, Simone en André kozen de beef. De rest van de reis vermaak ik me met Harry Potter, The Princess and the Frog, afleveringen van The Big Bang Theory (favoriet!), afleveringen van CSI (ook favoriet!) en muziek van onder andere Pink en Rihanna (voor de wat ouderen onder ons: dit zijn zangeressen, die het op dit moment ‘wel goed doen’ J). Het is alleen jammer dat ik niet heb kunnen slapen, dat ga ik nog wel voelen.. Rond vijf over half 4: Touch Down in Washington. Taxiën naar de gate, uitstappen en dan door naar Immigrations. Het is ff wachten, het is vrij druk. De familie Schönen mag eerst, ik wordt verzocht achter de lijn te blijven staan, ik heb dan ook een andere achternaam.. De man naast hen roept me naar me toe. Ben ik hier op vakantie? Ja. Hoe lang? Negen of tien dagen. Heb je iets aan te geven zoals, eten, alchohol, tabak of $10.000? Was dat laatste maar waar, maar nee. Dan krijg ik een stempel en mag ik door. Ha, ben ik lekker sneller! Bij de bagageclaim wacht ik op de rest. Daar de tassen bij elkaar pakken, bacardi en de luchtjes in de bagage en dan op de band voor de re-check. Dan bij de controle nog eens alles uit je tas, riem af, schoenen uit, vest uit, doorlopen en wegwezen. We lopen door naar de gate, waar we maar een half uurtje hoeven te wachten op het boarden voor de volgende vlucht. Ik begin al vast aan het stukje voor de blog. Om tien over half 6 kunnen we boarden. Achter ons zitten in het vliegtuig Turkse mensen, nu heb ik niks tegen Turkse mensen, maar deze waren onuitstaanbaar. Constant de muziek aan, kinderen constant tegen de stoel aan het bonken en aan het schreeuwen. Ach ja, het is maar een korte vlucht. Rond half 9 landen we in Tampa/St. Petersburg. Omdat we in Washington de grote controle al hebben gehad, kunnen we in Tampa zo door lopen. Daar wachten Ronald, Simone, André en ik op de bagage terwijl Jo alvast de auto gaat regelen. Een Dodge Grand Caravan, mooie grote bak! We stappen in de auto en gaan op weg naar Orlando. Rond half elf zijn we bij het gebouw waar we de sleutel van het huis en de code van de gate van het park krijgen. We doen wat boodschappen bij de Walmart voor de volgende ochtend, eten nog even wat en dan rijden we door naar het huis. Highgate Park Blvd 143, Davenport. Om 00.00uur komen we daar aan. Het is een mooi huis met vier bedroomss, waarvan 2 met tweepersoonsbed, drie bathrooms waarvan de masterbathroom een super grote douche en een groot bad heeft. Een woonkamer met grote keuken en een zwembad met hottub. Ik denk dat wij het hier de komende week wel uit houden. Dan gaan om kwart voor een toch echt de lichtjes uit. Na nog wat gedronken te hebben gaat iedereen naar bed.

Later zal ik nog wat foto’s in een blog plaatsen, eerst ff wakker worden!

Groetjes,
Lotte & de rest.

2 opmerkingen:

  1. Heej Lot, wat leuk om via je verhaal een beetje met je mee gevlogen te hebben, volgens mij was het een redelijk rustige vlucht he. En wat een mooi vakantiehuis zeg!!! heerlijk dat zwembad en een jacuzzi zelfs, het moet toch helemaal goed komen met jullie daar. En de zonneschijn, wordt het smeren?
    Ga heeel erg genieten en succes met je Ipad jacht.
    Veel groeten voor iedereen en een dikke knuf van ons di(euw)pa(pa)Sa(s)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lekker dat de vakantie voor jullie nu ook is begonnen.
    Heel veel plezier, wij gaan jullie in ieder geval volgen.

    BeantwoordenVerwijderen