maandag 24 oktober 2011

Dag 5 - Seaworld

Yes! Vanochtend gewoon doorgeslapen tot de wekker om kwart over 8 ging. Gedoucht, ontbeten en rond half 10 zijn we naar Seaworld gereden. Daar hebben we onze auto geparkeerd op D 11-19,rij 17. Jo, Simone, Ronald en André konden voor niksnadanoppes naar binnen, omdat zij defensiepassen hebben. Dus voor 5 man, hebben we de prijs van 1 betaald. Na binnenkomst hebben we een rolstoel gehuurd voor Jo, want die heeft nogal last van zijn knie en kan niet zulke grote stukken lopen. Rond kwart over 10 hebben we onszelf bij het Shamu Stadium geparkeerd, voor de orkashow One Ocean van 11 uur. Een prachtige show, met veel kunstjes en sprongen van de orka's. Maar vanwege het ongeluk met orka Shamu waarbij een trainster om het leven kwam, mogen de trainers niet neer met de orka's zwemmen. Dat is wel jammer. Maar desondanks was het weer een mooie show. Na One Ocean zijn we (Simone, Ronald, André & ik) doorgelopen naar de eerste achtbaan van de dag: The Kraken. Hoog en snel, waar ik met kriebels in m'n buik in de rij stond te wachten. Maar toen we eruit kwamen wist ik weer waarom ik 'm zo gaaf vond. SUPER! Na The Kraken zijn we even de Penguinencounter doorgelopen en daarna in de Journey to Atlantis geweest. Het eerste stukje is een beetje als de Fata Morgana in de Efteling. Daarna ga je een achtbaan af het water in. Daar word je nog niet zo nat van, maar het volgende, kleine heuveltje, gaf heel wat meer water in de broek. Ach ja, dat droogt wel weer. Na de Journey to Atlantis, zijn (Simone, Ronald, André & ik) in de Manta gegaan. In deze achtbaan ga je in de stoel zitten en wordt je ingesnoerd. Dan kantelt je stoel, zodat je met je gezicht naar de grond komt te hangen. Zo ga je dus ook de achtbaan door! SU-PER GAAF! Verreweg de mooiste achtbaan van de twee. Daarna zijn we naar de Blue Horizons show geweest, dat is een show met voornamelijk dolfijnen, maar ook acrobatiek, papegaaien een condor en (volgens mij) een bruinvis. Ook een mooie show. Na die show hebben we nog één keer de Manta gedaan. Zelfs een tweede keer is super gaaf. Tegen de tijd dat we daar uitkwamen, was het half 5 en zijn we richting de auto gelopen. Bij de uitgang werd ons gevraagd of we een enquête in wilden vullen, dat heeft Jo even gedaan. Om 5 uur zaten we weer in de auto en zijn we in de richting van het huis gereden. Onderweg zijn we gestopt bij de Smokey Bones om wat te eten, dat was heerlijk. Misschien dat we daar deze week nog wel terug komen! Nu zijn we weer thuis, er zijn wat problemen met de hottub, maar ik hoop dat die verholpen kunnen worden. Dan kunnen we straks lekker bubbelen. En anders moeten we straks in bad zelf maar bubbelen ;)

Morgen word waarschijnlijk een rustig dagje, we zullen wel zien wat we gaan doen. We gaan ergens deze week in ieder geval nog met een bootje dolfijnen spotten op de zee.

Ik zeg: alvast welterusten (al slapen jullie denk ik al lang..) en tot morgen.

Groetjes,
Lotte & de rest

ps. Foto's ga ik thuis nog proberen te plaatsen. Het lukt niet via de iPad en niet via Jo's laptopje. Die houden jullie dus nog tegoed! Wie zoveel geduld heeft, alvast bedankt :)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten